Guide internetanmälan

Hemsidan och anmälan är mobilanpassad. Det går därför lika bra att använda mobilen och göra anmälan. Kontakta gärna Svensk Lantbrukstjänst AB tel. 010-490 99 00 vid frågor om internetanmälan.

  • Om kundnummer saknas för inloggning & anmälan står detta angivet på tidigare faktura uppe till höger på första sidan. Kundnummer finnes även på ett följesedelskvitto.
  • Produktionsplatsnummer  angivet med 6 siffror tex 012345. Hästkunder loggar in med angivet telefonnummer 070-XXXXXXX OBS måste vara bindestreck efter tredje siffran.
  • För att en anmälan skall blivit registrerad hos Svensk Lantbrukstjänst AB skall alltid ett order nr blivit angivet för din specifika anmälan. Detta anges i det sista steget efter knapptryckning ”Nästa – Kvittens”
  • En anmälan som behöver avbokas eller justeras, vänligen ring 010-490 99 00 för att få hjälp med detta.
  1. För att komma till internet-anmälan där ni loggar in med ert eget kundnummer och angivet telefonnummer.  Klicka på den blå rutan uppe till höger”Anmäl ditt djur” för att komma vidare.
  2. Här finns alternativ för inloggning som befintlig kund eller ny kund. Har ni haft hjälp av Svensk Lantbrukstjänst AB tidigare finns det ett kund nr upplagt, ring till Svensk Lantbrukstjänst kundtjänst tel. 010-490 99 00 och efterfråga ditt specifika kund nr för korrekt inloggning. När en anmälan görs som inloggad kund går anmälan direkt ut på närmsta uppsamlingsbil.
  3. Klicka på djurslag, klicka på önskat alternativ av upphämtning samt övriga val.
  4. Vid en korrekt inloggning som befintlig kund kan kunden själv kontrollera och stämma av att hens uppgifter stämmer under ”Mina uppgifter” i menyn, kolla på nuvarande/tidigare anmälningar under ”Befintliga anmälningar” & hämta registrerade följesedlar på tidigare hämtningar m.m. (handelsdokument) under ”Följesedlar”. Våra handelsdokument är godkända som kvitto.
  5. Efter ha klickat ”Beställ hämtning” flyttas anmälan till lastbilen i högra hörnet av sidan. Antingen kan ni fortsätta att anmäla fler djur för upphämtning, klicka ”Åter till kategorival” eller gå  vidare genom att klicka på lastbilen.
  6. Här kontrollerar kunden att det som lagt in i anmälan är korrekt. Om allt är korrekt, klicka i alternativ under betalsätt för att komma vidare till ”Nästa – Fyll i kunduppgifter”.
  7. Kunden fyller i och kontrollerar bostadsadress och hämtadress, anger e-post om en kvittens på bokningen önskas, anger övrigt information i rutan för ”Övrigt” tex önskat hämtdatum. All information följer med ut till uppsamlingsbilens chaufför.
  8. För att komma vidare behöver kunden kryssa i rutorna där ni godkänner och har tagit del av följande information:
    – Att ovannämnde uppgifter är korrekta.
    – Godkännanden av att följande uppgifter lagras enligt vår integritetspolicy.
    – Godkännande av våra köp och leveransvillkor.
  9. När följande har godkänts skickas anmälan iväg vid tryck av knapp ”Nästa Kvittens”. Här får kunden ett ordererkännande med ett ordern nr som representerar det som anmälts och skickas ut till Svensk Lantbrukstjänst AB och en uppsamlingsbil. En körorder är skapad. Detta ordererkännande finner kunden nu under fliken i menyn ”Befintliga anmälningar” och en kvittens har även skickats till kunden på angiven mail som uppgavs i kunduppgifter.

Om frågor uppstår om hur en anmälan görs via internet är ni välkommen att ringa till Svensk Lantbrukstjänst AB kundtjänst tel. 010-490 99 00 och be om hjälp.